European Consumer Payment Report 2021 odhaľuje, že Európania čelia zvýšenej finančnej polarizácii, obavy z inflácie motivujú úsilie o zlepšenie finančnej pružnosti. Na Slovensku to platí rovnako
Inflácia je opäť na programe dňa. Z nového každoročného prieskumu spoločnosti Intrum vyplýva, že Európania sa obávajú vplyvu rastúcej inflácie na osobné financie a dlhy. Miera finančného zotavenia sa líši podľa regiónov, príjmov a vekových skupín - pandémia však jednoznačne zvýšila finančné povedomie spotrebiteľov. Ľudia podnikajú kroky na zlepšenie svojej finančnej gramotnosti a pružnosti.
Z prieskumu European Consumer Payment Report 2021 (Európsky spotrebiteľský platobný report 2021), ktorý sa uskutočnil v 24 európskych krajinách, vyplýva, že pandémia vrhá dlhý tieň na finančnú pohodu spotrebiteľov.
Pandémia vytvorila finančne polarizovanejšiu Európu. Výsledky jednoznačne ukazujú, že jednotlivé krajiny a demografické skupiny boli zasiahnuté nerovnomerne. Napríklad domácnosti s nízkymi príjmami a krajiny závislé od cestovného ruchu a pohostinstva zaznamenali pokles príjmov. Slovensko patrí medzi štvoricu krajín, kde ľudia subjektívne najviac pociťujú dopady pandémie na svoje financie a počítajú s tým, že budú potrebovať minimálne ďalších 12 mesiacov na zotavenie sa.hovorí Martin Musil, výkonný riaditeľ spoločnosti Intrum Slovakia, ktorá je lídrom v oblasti správy a inkasa pohľadávok
Tlačová správa oficiálne zverejňuje výsledky najnovšieho prieskumu spoločnosti Intrum - European Consumer Payment Report 2021 (Európsky spotrebiteľský platobný report 2021 - ECPR 2021). Prieskum platobného správania spotrebiteľov sa realizoval v 24 európskych krajinách. Za Slovensko sa prieskumu zúčastnilo 1000 respondentov.
Celú tlačovú správu si môžete prečítať v pdf: