Keď je dlžník zodpovedný, vieme ponúknuť neštandardné riešenie
"Riešenie, ktoré ste mi poskytli, bolo pre mňa snáď vykúpením. Zavolal mi váš pracovník, s tým, že má pre mňa ponuku. Išlo o to, že...“
V spoločnosti Intrum každý deň komunikujeme s obrovským množstvom dlhujúcich zákazníkov. Na celoeurópskej úrovni je to denne viac ako 250 tisíc telefonátov každý deň.
Naši kolegovia zo zákazníckeho centra sa tak denne stretávajú s náročnými životnými príbehmi. Niekedy sa zúfalstvo a strach na druhej strane menia na agresiu, ktorá je vybíjaná na našich agentoch.
Obdivujem našich kolegov v zákazníckom centre za ich empatiu a vytrvalosť. Nie je jednoduché byť hromozvodom. Každý deň sú v priamom kontakte s dlhujúcimi zákazníkmi a ja ich považujem za srdce nášho podnikania. Som však rád, že zároveň sa pomerne často stretávame aj s pozitívnymi reakciami. Agenti si tak vypočujú aj milé slová od zákazníkov, ktorí srdečne ďakujú za pomoc, za ústretovosť, ochotu a sú veľmi milo prekvapení našim prístupom. Niekoľko rokov si vedieme internú evidenciu takýchto pozitívnych reakcií a v tomto roku sme sa rozhodli vyjsť s tým aj na verejnosť. Za tým účelom sme spustili projekt Intrum je ľudský. Som veľmi vďačný, že sa nám podarilo do neho zapojiť aj samotných spokojných zákazníkov.informuje Martin Musil, výkonný riaditeľ spoločnosti Intrum Slovakia
Našim cieľom je ľuďom pomôcť a podporiť tých, ktorí sú v kolotoči dlhov. Mať dlhy je v aktuálnej ekonomike prirodzené, ale dôležité je vedieť s nimi pracovať. A ak dlh nepracuje pre nás, tak je potrebné sa z neho čo najskôr dostať.
U Tomáša z okresu Myjava sme evidovali celkový dlh vo výške cez 7 tis. eur, kde mu kvôli jeho dlhodobej pasivite výrazne narástli úroky a poplatky a banka postúpila jeho prípad ku nám formou odkupu. Tomáš sa medzičasom zamýšľal nad svojím prístupom a následne začal konať. Vďaka jeho novému prístupu sme mu mohli ponúknuť riešenie, ktoré mu nie len znížilo jeho dlh o viac ako polovicu a usporil tak 4 tis. eur, ale nové splátky dokázal pravidelne uhrádzať.
Riešenie, ktoré ste mi poskytli, bolo pre mňa snáď vykúpením. Zavolal mi váš pracovník, s tým, že má pre mňa ponuku. Išlo o to, že mi viete z môjho dlhu, kde vysoko narástli úroky voči banke, odpustiť či oddlžiť úroky s tým, že zaplatím len čiastku, ktorú mi banka v čase poskytnutia úveru dala. Vyriešili ste za mňa celý dlh tým, že ste mi poskytli pôžičku v hodnote úveru a tým ma prakticky oddlžili. Musím povedať, že spokojný som nad mieru. Najviac ma príjemne prekvapilo hlavne to, že ste mi takúto pomoc poskytli a pomohli ma posunúť vpred. Konečne som oddlžený a okrem splátky pôžičky nemám žiaden dlh.popisuje Tomáš svoj príbeh
V prípade zákazníka, ktorý si uvedomil svoju zodpovednosť a rozhodol sa vyriešiť svoj záväzok, je možné pristúpiť aj k špeciálnym riešeniam
V prvom rade treba mať na zreteli, že dlžník je zákazník, ktorý si kúpil tovar a službu, či zobral úver, za ktoré nezaplatil. Dokážeme pochopiť, že často osud zasiahne nečakane a zrazu sa človek ocitne bez peňazí. Veľkú časť našich zákazníkov však tvoria tzv. zámerní neplatiči.
Preto vždy pozorne počúvame príbeh človeka, ktorý je našim zákazníkom. Nie je to len evidenčné číslo. Každú komunikáciu zaznamenávame a sledujeme priebeh spolupráce a to, či dlžník pristupuje zodpovedne k svojmu dlhu.
Na základe dôkladného zváženia a analýz dokážeme navrhnúť aj neštandardné riešenia ako napr. poskytnúť úver, odpustiť časť dlhu, odložiť splátky. Tak to bolo aj s Tomášom, ale aj Monikou, Patrikom a mnohými ďalšími. Ich príbehy si môžete prečítať v ďalších článkoch.
Evidujete nauhradené pohľadávky? Požiadajte o nezáväznú cenovú ponuku
Spoločnosť Intrum a sa zaoberá inkasom pohľadávok takmer 100 rokov. Profesionálny tím analytikov a agentov moderného zákazníckeho centra dokáže naplniť vaše finančné potreby. Pošlite nám formulár, aby ste zistili, či vieme pomôcť aj vám.